Базирана в Хърватска република „Absolute Design“ е основана от професионалистите в транспортните технологии Ведран Мартинек и Дарио Дропучич, които и двамата имат страст – да създават конструкции на превозни средства, които са достъпни за всички. „Стартирахе тази кампания, защото нашият проект има голям потенциал и сега е точното време за нас да представим нашия автомобил пред света – превозно средство, което има за цел и ще успее значително да промени живота на хората с увреждания“, пише тандемът.
На пръв поглед моделът изглежда много подобен на миниатюрните автомобили smart, които вече се срещат доста често в големите градове по света. Това, което прави този автомобил различен, е системата за влизане: вместо да има две врати, разположени отстрани, целият заден капак на колата се спуска като платформа, за да даде възможност на лицето с увреждане да влезе с инвалиднаа количка в превозното средство – без помощ.
„Благодарение на иновативната конструкция и използването на електрически двигатели в главините на задните колела няма нужда от механично свързване между колелата. Това ни позволи да направим възможно за човека с увреждания лесно да влезе в своята кола, без да излиза от инвалидната количка“, обясняват дизайнерите. Когато човекът вече е седнал вътре, става почти невъзможно за хората извън превозното средство да разберат, че водачът е с увреждания – нещо, което дизайнерите смятат за важно за всички, уморени от това да изпъкват сред тълпата заради своите физически ограничения.
Но входът през задната входа не е единственото нещо, което прави тази кола различна. Системата за управление има регулируем волан с въртяща се ръкохватка за по-лесно управление с една ръка. Системата Autoadapt Carospeed Menox е интуитивно устройство за ръчен контрол, която се използва за ускоряване или спиране. Интериорът, модерен и стилен, включва релси и дръжки, които човек да използва, за да влиза и излиза от колата. Налице е също така впечатляващ обем лесно достъпно място за съхранение – нещо, което повечето конвенционални мини-автомобили не предлагат.
Кампанията, която ще тече два месеца, има за цел да събере 150 000 щатски долара за разработване на EQUAL за търговска продажба.
Осигуряване на достъпна архитектурна сре...
МИЛИОН ПОДПИСА В ПОДКРЕПА НА ХОРАТА С УВ...